Porady dla początkujących na siłowni.

Siłowania miejsce służące do rozbudowy swojego ciała.


Spis Treści:

Wzbogacenie ciała względem mięśni:

  • Rzeźba
  • Masa mięśniowa

Tryb ćwiczeń:

  • Cardio
  • Interwały

Sprzęt:

  • Hantle
  • Sztanga
  • Gryf łamany
  • Ławeczka płaska
  • Ławeczka pochyła
  • Ławeczka do brzuszków
  • Brama wielofunkcyjna
  • Drążek

Odżywki:

  • AAKG
  • Kreatyna
  • BCAA
  • Białko serwatkowe
  • Izotoniczny
  • Węglowodany
  • Elektolity
  • Cytrulina
  • Glukozamina

Dni treningowe i bez treningowe

 


Wzbogacenie ciała względem mięśni:

porady dla początkujących, rozbudowa swoich mięśni.

Rzeźba– ćwiczenia polegające na zmęczeniu partii mięśniowej a nie rozerwaniu. Gdy mięsień czuje się

zmęczony i nie ma energii korzysta z tkanki tłuszczowej, aby się uzupełnił. Ćwiczący traci zbędną tkankę tłuszczową.

Polecam robić 15/15/12/12.

Masa mięśniowa– ćwiczenia polegające na małym zmęczeniu mięśni i rozerwaniu go aby by rozbudować

daną partię mięśniową. Ćwiczący nabywa na wadze.

Polecam robić 8/8/6/6.

Tryb ćwiczeń:

Cardio– długo trwający trening do nawet 3 godz polegający na utracie tkani tłuszczowej. Polecam początkującym sportowcom.

Interwały– bardzo krótki trening do 30 min polegający na utracie tkanki tłuszczowej, polepszeniu

metabolizmu oraz wzmocnienia kondycji.

Sprzęt:

Hantle-podstawy sprzęt na siłowni wykorzystywany do ćwiczeń siłowych jak i do ćwiczeń fitness. Zależy od celu ćwiczącego.

Hantli nie można odrzucać z planu treningowego , ponieważ osoba która z tego korzysta ma duże rezultaty.

Sztanga-podstawy sprzęt na siłowni wykorzystywany do ćwiczeń siłowych. Sztanga jest niebezpiecznym sprzętem przy niektórych ćwiczeniach, polecam

najpierw nauczyć się techniki. Bardzo wyrabia mięsnie klatki piersiowej, barki oraz kaptury. Ćwiczący podnoszący duże ciężary

musi się zabezpieczyć przed poważnymi urazami. Korzysta z specjalnej koszulki, zabezpieczeń na stawy i najważniejszej opiekun którym pomaga.sport sprzęt

w razie niebezpieczeństwa.

Gryf łamany– sprzęt rozwijający  każdy elementy bicepsów  i tricepsów. Gryf można zamontować na wyciągu oraz wykorzystać jako sztanga.

Ławeczka płaska-solidna ławka wytrzymująca ogromne ciężary. Obiekt służący do trenowania mięśni triceps a i klatki piersiowej.

Ławeczka pochyła(skośna)– Inny rodzaj ławki gdzie można ustawić dany kąt nachylenia. Obiekt służący do trenowania mięśni triceps a, klatki piersiowej i obręczy barkowej.

Ławeczka do brzuszków– Inny rodzaj ławki na której robi się tzw.”brzuszki”

Brama wielofunkcyjna– Urządzenia z dwoma wyciągami gdzie można rozwinąć wszystkie górne części mięśni (od głowy do pasa). Polecam robić .

ćwiczenia na bramie na końcu na maksymalnym zmęczeniu lub rozerwaniu mięśnia.

Drążek– metalowy pręt mocowany pionowo. Rozwija wszystkie górne części mięśni. Polecam stosować nawet na rozgrzewkę.

Odżywki(Zmniejszenie procesu rozwoju mięśni):

AAKG– środek stosowany w tabletkach albo w proszku. Działanie jest następujące:

hamuje procesowi przemiany białka w organizmie. Dzięki czemu mięśnie dostają więcej białka na rozbudowe oraz na regeneracje.

Kreatyna– środek stosowany w tabletkach albo w proszku. Działanie: Wchodzi do rozerwanego mięśnia poprzez luki gromadzi w nich wodę,

gdy organizm potrzebuję rozbudowy usuwa wodne luki i zastępuje mięśniem.Suple

BCAA(aminokwas)– inny rodzaj białka przetworzonego naturalnie albo przez człowieka. Środek stosowany w tabletkach albo w proszku. Stosuję się na wyczerpane stawy aby zregenerować i wzmocnić.

Białko serwatkowe– białko bardzo zdrowe sprzedawane w proszku. Ma działania oczyszczające z toksyn oraz jest elementem do budowy mięśni

Izotonik–  sprzedawany  w płynie i w proszku. Służy do wyrównania wody w organizmie.

Węglowodany– cukry proste w jedzeniu albo w formie proszku. Służą do energi  organizmu.

Elektrolity– środek stosowany w tabletkach lub w proszku. Polegają na dobrym funkcjonowaniu  nerwów oraz mięśni.

Cytrulina- środek stosowany w tabletkach, proszku, przedtreningówkach. Działanie rozszerza  żyły przez ten efekt jest lepsza przepustowość krwi do mięśni.

Glukozamina– środek stosowany w tabletkach. Aminocukier stosowany na regeneracje stawów i wzmocnienie. Moim zdaniem lepszy niż aminokwas w pewnych tematach.

Dni treningowe i beztreningowe – Amatorsko od 4 do 5 razy w tygodniu. Profesjonaliści 6 razy w tygodniu. Wolne dni zaleca się nie robić dużych wysiłków.